10 december

Onsdag hela dagen! Jag som inte hade ställt någon väckarklocka (deal med Josefin) blev väckt ändå... Min värdmamma ringde och var helt förtvivlad. Det fanns ingen som kunde hämta stora killen på musiken. Snäll som man är ställer man ju upp! Det var bara på med kläder, rusa ner till bussen, byta buss (hitta rätt busshållplats), hitta rätt port med rätt kod och rätt våning. Till slut var jag där! I hyfsad tid också! :) Sedan skulle vi vidare. Ta bussen tillbaka, gå till Eleonore (kompisen som var sjuk), hitta rätt port och rätt kod. Dock saknade vi sista koden så det blev till att ringa mamman som fick ringa nannyn som fick komma ner och möta oss. Där jag lämnade jag honom och min arbetsdag var slut.
Haha.. Men jag fick faktiskt 10 euro för besväret!
Jag knallade hem för att äta frukost. Dock var klockan halv tolv så det blev lunch istället. Köttbullar med lingonsylt, potatismos och spenat! Mums vad gott! Det smakade nästan som hemma...

Planerna för dagen var lite julinhandling så jag ringde Joanna för att se om hon var ledig under eftermiddagen och det var hon. Vi möttes upp i La Défense framför trappan vid Grande Arche och sedan var jakten igång!

När vi var klara vid La Défense åkte vi in till Saint-Lazare för att fortsätta där. Vi avslutade sedan med fika på Mc Donald's.

Det är Nobeldagen idag! Har hittat livesändningen för Nobelfesten på svt.se. Det är ett måste för mig att i alla fall glutta lite på alla dessa klänningar och dessutom kan det faktiskt finnas intressant inslag också. Det hör lite till inför jul tycker jag. Och för tillfället gör jag allt för att komma i stämning!

11 dagar kvar tills jag åker hem!

Måste berätta lite om gårdagskvällens bravader. Jag mötte upp Josefin vid hennes metro Villiers och vi bestämde oss för att kolla in den "omtalade" bargatan vid Parmentier. Så vi satte oss på metron dit. Plötslig ropar Josse till och börjar banka på rutan. På andra sidan perongen sitter Carro som är på väg hem från sitt jobb. Vi börjar kommunicera med kroppsspråk, pilar och viftningar. Vi måste ha sett väldigt roliga ut! Folk bara tittade på oss.
Vi hann inte kliva av så vi åkte vidare en station och ringde sedan upp henne. Hon klev vår på metro och följde sedan med till Parmentier. Paris är ändå inte så himla stort... ;)
Josse och jag fortsatte mot Trocadéro för att titta lite på Eiffeltornet i kvällsljus. Därefter promenerade vi längs med Seine till Les Invalides. Allt för de så omtalade rullbanden, trottoir roulant från metron till RER C.
Oj, vad vi sprang! Vi bara studsade fram! Och som vi skrattade!! De få människor runt omkring oss bara stirrade på oss. De fattar inte det roliga. Att vuxna alltid ska vara så himla allvarliga. Det var några turister där som försökte göra som vi, men de tog fel rullband så de fattade inte vinken. Vi tänkte nästan säga åt dem att testa på riktigt, men vi vågade inte riktigt... Vi bara skrattade åt dem! 
Sedan tog vi metron upp till Champs-Élysées och promenerade upp för hela avenyn innan vi splittade på oss och åkte hem. Jag kommer sakna Josefin när hon åker hem! buhu... :( 




Bonne nuit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0