Imorgon it is!

Nu är det inte lång tid kvar. Imorgon sitter jag förhoppningsvis hemma och myser med glögg och lussebullar!
Planet går vid 11 och min värdpappa (snäll som han är) erbjöd sig att skjutsa mig till flyget. Det betyder att jag måste vara nere hos dem vid 9 imorgon bitti. Med tanke på att jag mått ganska dåligt i två dagar nu så borde jag verkligen gå och lägga mig, men först måste jag packa färdigt.

Denna lördag passerade förbi ganska snabbt tycker jag. Det brukar dem dock nästan alltid göra! Jag vaknade vid elva imorse och upptäckte att det inte var någon idé att äta frukost eftersom familjen skulle bjuda mig på jullunch vid klockan tolv. De bjöd mig först på aperitif (Pineau och snacks), sedan blev det blinier med rökt lax och till huvudrätt serverades potatiskroketter med haricot verts och någon stek. Desserten bestod utav bûche de Noël. Smaskigt gott!
Vi hade också en liten julklappsutdelning. De fick min julstjärna som jag köpte i blomsteraffären nedanför mig och så fick de sina muminmuggar samt att killarna fick varsin liten bil, För den stora killen blev det en legobrandbil och den lilla fick bil från "Cars". Familjen gav sedan sina presenter. Först ett skrivbordsunderlag med hela Paris metrosystem på. Välbehövligt! Sedan fick jag en jättefin bok om Paris med tillhörande CD med bilder och sånger. Jättegulligt av dem!

När lunchen var över efter dygt 2 ½ timme drog jag mig mot metron. Har jag nämnt det att franska luncher är något längre en svenska??
Jag hade bestämt träff med Michaela och planen var att vi skulle åka skridskor vid Hôtel de Ville. Dock uppstod ett missförstånd och jag tog den längsta vägen som nästan går till Hôtel de Ville på grund av detta. Hôtel de Ville ligger nämligen på min metrolinje men av någon anledning så förstod jag det som att Michaela väntade på mig vid Auber så jag åkte till Étoile för att byta där till RER A en station. Väl framme vid Auber visar det sig ändå att hon är vid Hôtel de Ville. Jag bestämmer mig för att ta 7:ans metro till Palais Royal och där sedan byta tillbaka till 1:ans linje. Oj vad komplicerat det kan bli! Väl framme visar det sig att det är jättelång kö till isbanan som för övrigt öppnade just idag och dessutom hade Michaelas lust att åka försvunnit. Lite besviken knatade vi därifrån. Vi styrde riktningen mot Marais och av en slump råkade vi hamna vid Centre Culturel Suedois där de hade en bildutställning om Borås. Något udda och tråkiga bilder, men kul i alla fall. Hur det nu går ihop? :) Vi promenerade sedan runt i Marais och sedan åkte vi hemåt.

Nu ska jag försöka packa färdigt och sedan gå och lägga mig.

Nästa gång jag skriver kanske jag är hemma!

Au revoir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0