Världsmetropolen Paris! Vad säger man?

Jag kom nyss hem från Svenska kyrkan där det var julfest. Av någon anledning så var det inte fler än fyra svenskar där plus ledarna, resten var danskar. Och de var ganska många! Norska kyrkan uteblev sedan deras ledare blivit matförgiftad. Men vi hade trevligt i alla fall! Vi åt risgrynsgröt, julskinkesmörgås, pepparkakor och drack glögg. Frågesport var det också. Tyvärr vann inte vårat lag, men vi var nära... Alla lagen slutade nämligen på samma poäng så det avgjordes på utslagsfråga! Vi fick dock alla varsitt paket Singoalla-kakor som tröstpris. =D

Imorgon ska jag träffa en svensk journalist. Ska bli spännande, men jag är lite nervös...

Dessutom ska jag ge mig ut på jakt i julhandeln igen... Jag blev lite rädd när pappa ringde och berättade om eftermiddagens bombhot mot varuhuset Printemps här i Paris. För ett tag sedan var det juvelrånet och nu detta. Vad händer härnäst? Jag hoppas verkligen att det lugnar ned sig.
Det är lite skumt att jag alltid hinner får reda på nyheter som handlar om Paris från svenskt håll först! Scary.

Idag fick jag ett uppskattat julpaket på posten. Ett par jättefina sockor! Tack Lea, de behövs!
Jag sitter nämligen här och fryser. Har fönstret öppet för att vädra ut den hemska lukten på mitt rum. Nu har det nämligen visat sig att jag har mögel i rummet!!! Väldigt jobbigt, med tanke på att jag är allergisk. Jag tror att jag nu vet anledningen till varför mina ögonlock är helt rödsprängda. Vet inte riktigt vad jag ska göra... Jag åker ju hem på söndag och denna vecka är ganska fullproppad. 

Nu säger jag bonne nuit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0