Jag önskar mig en ny kamera av tomten!! snälla, rara...

Måndag kväll... Sitter här med raggsockor och fryser. Jag håller på att bli sjuk. Det är jätteruggigt väder här och jag har jätteont i halsen. Igår snöade det till och med! JA, det är sant!! Det snöade i Paris! Michaela påstod att det bara var lite snöflingor, men det spelar ingen roll för vad heter det i alla fall? Jo, det snöar... INTE det "snöflingar" ute, som hon ville få det att framstå som. Jag förstår dock skillnaden, jag är från Stockholm och hon har bott i Kiruna de senaste tre åren...

Igår var vi i kyrkan och hjälpte till att bygga inför julbasaren i helgen. Jag ska jobba på lördag mellan 14-17 och då kanske min familj skulle komma och besöka marknaden. :) Sedan bad dem mig att sitta barnvakt på kvällen, så det blir väl troligtvis så. Ingen utgång lär det bli den här veckan, tror jag... Och speciellt inte om mitt halsont utvecklar sig till något värre!! Vilket jag verkligen inte hoppas...
Michaela och jag var också en sväng uppe vid marknaden vid Porte de Clignancourt, men hon hittade ingen väska så vi åkte tillbaka i "snöovädret" som hade övergått till regn. Hela eftermiddagen gick också åt till att försöka hitta nytt konsertsällskap till kvällen då mitt eget gått och blivit riktigt sjuk. Jättetråkigt! :'( Jag lyckades dock hitta två andra svenska tjejer som jag mötte upp innan vi begav oss mot Bataclan för att lyssna på Death Cab... :) Grym konsert var det!!


Idag har jag varit hängig hela dagen och inte känt mig på humör alls... Maxime och jag var i alla fall vid fontänen vid Pont de Neuilly under tiden som Antoine var på karaten. Den här gången hade jag med mig kameran, men lyckades jag få någon bra bild?? Svar: NEJ. Anledning nr 1: Skymning på G (då trivs inte min kamera). Anledning nr 2: Objektet = en 2-åring in action. Summan av kardemumman: En ofokuserad 2-åring i skymningsljus. Non, non! säger min kamera till det. Här är i alla fall ett resultat, dock inte det bästa...





Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0