Julbasar och Friskis & Svettis!

Idag har det varit full rulle hela dagen! Jag vaknade vid kl. nio och låg och drog mig ett tag innan jag klev upp och åt frukost. Sedan började jag röra mig mot Victor Hugo där jag skulle möta Josefin, dock var hon försenad igen... Men jag väntade och till slut dök hon upp även denna gång! Vi traskade i rask takt bort till Friskis & Svettis och dagens hurtiga händelse, nämligen gympapasset. Oj, vad kul det var!! Haha... :) Nu vet jag vad jag ska införskaffa mig efter jul: ett kort för vårterminen! För det är ingen idé att skaffa något nu innan jul, eftersom jag åker hem om 3 veckor. Tiden går så ruskigt fort!!! Jag måste anmäla mig till skolan också, den börjar ju den 5 januari...
När vi duschat och gjort oss klara bar det av hem till Josefin för att hon skulle piffa till sig inför kvällens stundande "dejt" med sin colombian. Sedan drog vi till kyrkan där det har varit fullt upp hela eftermiddagen. Jag har sålt köttbullspett med lingonsylt, jag har lärt mig ALLT om svenska ostar (haha, nästan i alla fall) och så har jag serverat glögg till fransmännen och en hel del svenskar också. Min värdfamilj var till och med där! Åh, vad glad jag blev! :) De är så gulliga! De verkade trivas bra bland alla svenska delikatesser som fanns att tillgå på marknaden. Jag visade barnen fram till fiskdammen, vilket var riktigt spännande!

Snart ska jag röra mig bort till familjens lägenhet, eftersom jag ska sitta barnvakt ikväll...
Imorgon vet jag inte vad som händer riktigt... Vi får helt enkelt se! Jag blev dock bjuden på lunch till barnens farmor och farfar, men jag är inte helt säker om jag ska gå ännu.

Innan jag slutar måste jag bara snabbt dra igenom gårdagskvällens små bravader. Jag bestämde mig till slut för att ta en lugn hemmakväll med lite mys bara, så Michaela pallrade sig över hit. Jag gick ner för att möta henne till metron och sedan styrde vi kosen vidare till Monoprix. Som vanligt! När vi stod och velade vid chokladhyllan (som vanligt...) dyker ett något bekant ansikte upp. Det visar sig vara en svensk kille, som är här som au pair och som också bor här i Neuilly. Vi har stött på varandra någon gång tdigare, men vore det inte för Michaela så skulle jag aldrig känt igen honom. När vi sedan sagt goodbye till honom och till slut bestämt oss för vilken choklad vi skulle ha styrde vi vidare till kassan med chokladen och en 70-centiliters Smirnoff ICE. Ut från Monoprix, bort till mitt hus och upp för mina 7 trappor och där hade vi jättetrevligt! Det är något speciellt med våra fredagskvällar, Monoprix och igenkännbara ansikten! ;)
Innan Michaela skulle börja dra sig hemåt bjöd hon mig på en ordentlig omgång asgarv! Jag fattar inte hur hon lyckas med allt hon hittar på! Men kul hade vi i alla fall!! ;)

Bye, bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0