Två gubbar på taket

Satt nyss och stirrade rakt ut i tomma intet och plötsligt skymtade jag två figurer på taket ca 100 m rakt framför mig.  Eftersom båda är helt svartklädda och springer runt med med en massa grejer antar jag att de är sotare till yrket. Men jag blev lite paff, för jag har inte sett någon röra sig i höjd med mitt rum på sjunde våningen. Eftersom de flesta hus i Paris inte är högre än det här så är det väl ändå helt okej för sotarna med höjdskräck. Med tanke på att jag rakt framför mig också har Tour GAN som nästan är 200 m högt så hoppas jag och tror för sotarnas egen skull och säkerhet att de byggnaderna är så moderna att man inte behöver gå ut på taket föra att sota (om det nu ens behövs).

Idag är det helgdag här i Frankrike, Armistice 1918. Man firar att första världskriget var slut den här dagen för exakt 90 år sedan. Maud frågade om jag ville följa med henne och barnen in till Les Grands Magasins och titta på delar av julskyltningen som påbörjats. När vi stod och väntade på bussen här i Neuilly såg vid någon slags parad marschera fram till ett minnesmonument.

   

När vi tittat färdigt promenerade vi till pappans kontor för att barnen skulle få se var han jobbar. Tillsammans gick vi sedan och åt lunch, det blev något så gourméaktigt som Quick Quality Burger. :) Haha, Maud hon skämdes men förklarade att vi gick dit för barnens skull. Bien sûr, sa jag vid gott mod. Inte spelar det mig så stor roll. Quick är ju något mer franskt än intilliggande Mc Donald's. Haha...

När jag ändå berättade om höjder måste jag passa på att visa en bild från Sofis rum som jag besökte i helgen. Den lägenheten ligger på tionde våningen med utsikt över i princip hela Paris. Allt ifrån La Tour Eiffel och Tour Montparnasse i väst/sydväst till Sacré-Cœur i norr. 


Titta och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0