Elle est arrivée!!

 
(Bild från i höstas...)

Nu har hon kommit... Min kära mor! Åh, vad jag har saknat henne!! <3

Just nu ligger hon och vilar sig på min säng. Jag förstår henne. Hon var ju uppe före tuppen imorse. Francois och jag var och mötte henne på Charles de Gaulle kl. 09.20. Jag stod och väntade vid terminal 2F, medan det visade sig att mamma hade landat på terminal 2D. Typiskt fransmän som inte meddelar sådant! :S Det var bara att hoppa in i bilen och åka till nästa terminal! Där stod hon snällt och väntade.
Vi åkte hem till min värdfamilj som bjöd på morgonkaffe och det blev presentutddelning. Mamma hade med sig påskägg till killarna, skedar med Mumin-figurerna på (som matchar deras Mumin-muggar), en bok med vackra bilder av Helsingfors, en CD-skiva med Sibelius (min familj älskar klassisk musik) samt torkat renkött till min värdpappa. De blev jätteglada! :) Och jag med, för mamma hade med sig mina sommarskor, min vårjacka, mediciner, viktiga papper samt massa lösgodis!! Som jag har saknat det!

Snart borde jag nog få liv i min kära mor så att vi kan dra ut på stan. Jag börjar bli rastlös av att sitta här på mitt rum. Ikväll smäller det dock ordentligt! Vi ska på "Stars sur Glace", vilket ska bli sjukt kul! Jag längtar!!

Vet inte när jag skriver nästa gång eftersom jag är lite busy följande vecka, samt veckan därpå då min kära Charlie kommer och hälsar på mig! Efter det drar jag till Bretagne för att jobba.

Ha det bra så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0