En vecka i Bretagne...

Jag tog tåget från Gare Montparnasse förra lördagen och styrde min kos mot Vannes. Där kom mina värdföräldrar samt Maxime och mötte mig vid stationen. Därifrån åkte vid sedan till den lilla byhålan Bodérin. Urmysigt ställe på landet, men ganska dött.
Jag tillbringade sedan veckan där med barnen, barnens kusin från Luxembourg samt mormor och morfar. Behövde inte jobba så himla mycket utan följde mest med till stranden, satt i trädgården och läste medan barnen lekte, hjälpte till med måltiderna och badet. Ganska mycket egen tid fick jag och morföräldrarna var urmysiga så vi hade många härliga pratstunder och middagar.
I onsdags fick jag till och med en heldag i Vannes.  De körde in mig på förmiddagen och sa sedan åt mig var busshållpltasen låg och att jag kunde ta en buss vid 17-tiden tillbaka. Då kom morfar och hämtade mig från bussen. Urgulliga var de verkligen! Där gick jag runt helt själv i en liten fransk medeltidsstad med en härlig hamn och jättefina trädgårdar och byggnader. Marknad lyckades det också vara, så där promenerade jag runt och pratade med de trevliga försäljarna. Köpte mig en härlig tvål med doft av skogshallon samt lite frukt som jag satte mig och åt vid vattnet. Underbart smakade det!

    


På torsdagseftermiddagen satte jag mig på tåget tillbaka till Paris. Dock inte ensam denna gången, utan med mina två små filurer på varsin sida. De skötte sig exemplariskt måste jag säga för att bara vara drygt 3 och 5 ½ år.
Men väl hemma kände jag mig helt utmattad. Efter en vecka där samtalsämnena mest handlade om vem som lyckats fånga flest krabbor var jag rätt slut.
Och fredagen blev sedan en heldag. (kan man verkligen säga...) Jag jobbade 09.00-01.00, dvs. 16 timmar. På kvällen dök i alla fall efterlängtade Josse upp och höll mig sällskap sista timmarna!

Sammanfattningsvis har ändå PÅSKLOVET varit fantastiskt härligt! Tårar har fällts av olika anledningar, men mestadels har det bara varit av ren lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0