åh la la... Jag är trött!

Jag fattar inte, men jag är sjukt trött. Jag borde typ gå och lägga mig tout de suite, mais je n'ai pas envie...
Förkyld är jag också, så troligtvis blir det ingen jogging imorgon heller. Det blir nog långpromenad och sedan bio.
Dagen idag passerade nästa förbi smärtfritt, fast inte riktigt ändå. Stora killen fick ett ilskeutbrott över att jag inte tillät honom att titta på TV. Jag tyckte han skulle leka istället och då fick han för sig att han skulle slå och riva mig. Så ett rivmärke som smärtar finns kvar som souvenir. Annars gick det helt okej idag. Franska revolutionen gicks igenom på lektionen imorse. Jag kan inte påstå att den gör en något piggare tyvärr, men ça va, ça va...
Söndagen var jättemysig för övrigt. Jag mötte upp Erica vid metro St Paul och vi promenerade till Picasso-muséet. Därefter flanerade vi runt i Marais som är min nya "pärla". Vi lunchade och hittade nya små söta butiker och caféer. Sedan begav vi oss mot Centre Georges Pompidou. Väldigt roligt faktiskt! Oj, vad vi skrattade! Väl däruppe hade vi världens utsikt över nästan hela Paris. Så vi började slå upp i Parisboken över olika byggnader och då hittade vi l'Église Saint-Eustache som vi bestämde oss för att även besöka. Vi avslutade sedan dagen med en fika på Starbucks i Les Halles. Vi såg sedan konst överallt. Vi hade nog blivit något snurriga eller konst-iga som vi uttryckte det.
Nu ska jag nog faktiskt försöka lägga mig ändå...

Bonne nuit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0