Återkomsten till förorten

I fredags morse anlände jag kl. 06.17 till Gare d'Austerlitz efter en helt fantastisk vecka i Chamonix! Åh, vad jag saknar det!! Paris är underbart också, men här väntar vi bara på våren så att det blir lite mysigare...
Fredagskvällen spenderades med Sarah och filmmys.

Igår gjorde jag någonting jag nästan inte trodde att jag skulle göra igen. Efter att först ha följt med Ida och Sarah till Gare du Nord för att de skulle kolla tågbiljetter till London promenerade vi sedan längs St Martin-kanalen. Vi gick lite i Amélie Poulains fotspår. Mysigt, men det hade gärna fått varit lite finare väder. Dock såg vi de första buskarna blomma!
Vi satte oss vid Place des Vosges och åt lite lunch innan det bar av mot det stora äventyret.

Sarah och jag satte oss på RER A och åkte ut till Saint Germain en Laye. Något jag inte gjort sedan jag slutade skolan där (typ första veckan i ocktober). Vi promenerade runt och satte oss sedan och fikade hos Paul. :) Därefter bar det av till Sarahs hoods (och mina gamla), nämligen Le Vésinet! Jag trodde aldrig jag skulle sätta foten där igen, men det kändes inte så farligt faktiskt. Kanske för att Sarah bor på andra sidan, vilket betydde att jag inte behövde se så mycket av min gamla väg osv. Dessutom var det mörkt när vi väl kom tillbaka dit så jag kände mig ganska anonym där.
Ärligt talat så var det ganska roligt att se den lilla hålan igen! Det kanske blir återbesök någon gång?

Nu ska jag göra mig klar och bege mig mot kyrkan där semlor står på dagens att göra-lista!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0