Samedi

Lördag idag vilket betyder nästan ledig... Jag har baby-sitting ikväll från typ kl. 20 men det ska nog gå bra.
Om drygt två timmar ska jag möta upp några vid metron Strasbourg - St Denis och så ska vi bara ströva omkring. Jag har redan varit vaken i näsyan tre timmar, men sitter fortfarande och myser i pyjamasen.
Veckan har flytit på helt okej faktiskt. I onsdags var Joanna och jag på bio (som vanligt). Den här gången blev det "Slumdog Millionaire". Helt okej den också, dock inte en romantisk komedi som det stod i beskrivningen. Fransmän är ju trots allt fransmän, man vet sällan vad egentligen menar. Igår till exempel gick det en propp hemma hos min familj. Så när jag kom hem efter att ha hämtat lillkillen stod våran nya  portugisiska städerska i hallen och såg helt uppgiven ut. Hon kunde inte stryka... Paniken kröp sig på när jag insåg att kylen slocknat och därmed även micron (min livlina när det gäller snabb lunchförberedning till en hungrig 2-åring). Jag ringde min värdmamma och hon bad mig att leta efter alla proppskåp och så skulle jag hitta en STOR svart knapp som jag skulle trycka på. Jag och våran städerska letade och pillrade så mycket vi kunde, men någon STOR svart knapp kunde vi inte hitta. Till slut testade vi med en liten grå knapp och voilà!! Det fungerade! Sedan ringde min värdpappa ett par timmar senare och frågade hur det gått och då förklarade jag om den STORA svarta knappen som gått och blivit liten och grå. Ja, ja... Han bara skrattade. Maxime var i alla fall överlycklig över att få äta kall korv och pain au lait till lunch. :)
I torsdags var det en dag då jag bara hade längtat hela dagen efter att få gå hem och lägga mig i min säng efter en lång arbetsdag med både skola och barn, då en kompis hörde av sig och undrade om vi kunde ses. Efter många om och men sa jag ja och efter många turer upp och ner i min trappa, en åktur till en metrostation längre bort och en promenad tillbaka stötte vi i alla fall på varandra. Gissa om jag var trött?? Vi satte oss och tog en öl på ett ställe här nära och kollade lite på Barcelona-Mallorca på TV'n. Il faut profiter när man inte har egen tv... Det var mysigt i alla fall.
Imorgon står det tydligen film inskrivet i min almenacka med Sarah och Marre och om en vecka är jag förhoppningsvis framme i Chamonix!!! Jag längtar!!
Nu ska jag nog klä på mig...

À bientôt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0