China Town

Bonne année, encore une fois!!
Jag gick och lade mig kl. 8.19 imorse och steg upp ungefär vid kl. 12. Det blev inte så mycket sömn den här natten. Eller natt och natt?? Gårdagskvällen hade jag tänkt spendera lugnt med Sarah vid en bar eller med en film. Så var tanken i alla fall... Sedan hörde några andra av sig och planerna ändrades. Vi begav oss mot metro Blanche och O'Sullivans brevid Moulin Rouge. Jag hade tänkt ta sista metron hem, men tiden bara rann iväg. På något sätt var klockan typ 8 på morgonen när jag entrade mitt rum! :)
Vid 14-tiden möttes vi upp ett gäng vid Place d'Italie för att utforska "China Town". Det var väldigt utspritt men vi flanerade runt ett tag och spanade in tokiga och roliga saker. Nudlar, torkad frukt och lite annat skojsigt inhandlades. Att gå in i deras supermarché är som att gå in på något museum. Man skulle behöva en guide som förklarar vad allt är för något... Men roligt var det! Eftersom de firar kinesiska nyåret typ nu så var det också en del festligheter på gatorna. Drakar, trummor och fyrverkerier.
Ikväll blir det nudlar här på mitt rum och sedan kanske filmkväll! Imorgon är det muséer som gäller. Vi ska försöka oss på Picasso-muséet i Marais-kvarteren.

À bientôt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0