Dödsfall nummer 2

Idag har det varit "GRATISSÖNDAG", vilket betyder att det är första söndagen i månaden då många muséer är gratis. Jag hade planer på att besöka något museum, men mitt sällskap skulle jobba idag så jag betsämde mig istället för en långpromenad i Bois de Boulogne. När jag berättade om mina inställda planer frågade min värdmamma om jag ville gå med henne på Sonia Rykiel-utställningen på Musée de la Mode et du Textile. Det ville jag gärna så vi bestämde oss för att åka efter lunchen. När jag väl höll på att duka av ringde det i telefonen och det visade sig att min värdmammas morfar avlidit imorse. Vi ställde in våra planer och hon åkte istället hem till sin mamma. Helt förståeligt...
Usch, jag tycker synd om min familj. Det är andra dödsfallet inom två veckor.
Jag tog mig istället den promenad jag tidigare planerat. Det har varit väldigt fint väder idag, soligt och lite dis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0