FINSKT GULD!!!

Igår var en härlig dag! Jag vaknade lugnt och harmoniskt. Bestämde sedan träff med Michaela för att gå på ett gratismuseum, Carnavalet. Ett museum som handlar om typ allt som har med Paris historia att göra. Från hus och kungar till konst och allt annat möjligt. Intressant var det i alla fall.

Efter det skyndade jag hem för att titta på konståkningen, damernas final. Laura Lepistö ledde efter kortprogrammet och Susanna Pöykiö var tvåa. Kiira Korpi "bara" sjua. Jag kan inte säga att någon av dem åkte helt 100%-igt, men vad då, det får gå... För det blev till slut historiskt FINSKT GULD ändå! Åh, jag blev så lycklig!! Finland kammade hem guldet, bronset och en femteplats. Mycket godkänd insats (på hemmaplan dessutom)! Grattis, säger jag!! Sveriges Viktoria Helgesson slutade på en 17:e plats.

Eftersom min värdfamilj dragit österut under dagen så hade jag lägenheten för mig själv, så jag och Michaela gjorde middag åt oss och sedan var tanken att vi skulle träffa några andra och gå till någon rockklubb. Först hamnade vi dock på en bar på Avenue Wagram. Där blev vi också kvar. Vi orkade inte gå vidare någonstans. Det kanske var bra med tanke på att jag sitter här nu och dagens planer verkar vara skridskoåkning vid Hôtel de Ville och vid 15-tiden börjar EM-galan så då ska jag hem och titta på den. Vi hade i alla fall en väldigt trevlig dag!


À bientôt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0