Fransk grammatik? VOGUE

Hur har dagen varit? Jo, helt OK. Ça passait tranquille, som man säger här.


Jag klev upp vid 8.30 och gick till familjen för att äta frukost och jobba. Jobb och jobb? Vi lekte en stund och efter någon timme så lämnade jag killarna i kyrkan. Där tog min arbetsdag slut och klockan hade inte ens slagit lunch-time.


Jag gick tillbaka till lägenheten och kollade lite på Vänner, läste ut en bok och åt sedan lunch. Resten av dagen spenderades liggandes i sängen på mitt rum med mera TV-serier. =)
Gick bort till lägenheten för att äta middag, men det var allt. Jag och min värdmamma pratade en stund innan jag gick tillbaka till mitt rum. Ämnet fransk grammatik kom upp och jag berättade att jag försökt traggla lite grammatik nu under julen, men att det inte alltid är så himla roligt. Hon höll med om det och sedan undrade hon om jag ville ha något franskt att läsa. Visst, sa jag och plötsligt stod jag där med en packe tidningar toppat av VOGUE. Jag kan inte påstå att den tidningen består av särskilt mycket text, men i alla fall... Både hon och jag skrattade åt det. Men det kanske blir lite roligare grammatikläsning? Haha..

När lilla killen skulle säga god natt till mig innan jag skulle gå överöstes jag av "bisous". Det ville inte ta slut!! Oj, oj, oj vad han var på pusshumör. Söt är han i alla fall. :)


Nu ska jag återgå till mitt pluggsällskap, VOGUE!
Au revoir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0