Lugn helg...

Måndag kväll... Alldeles för sent egentligen. Imorgon bitti är det fransk historia som gäller, men jag tänkte bara sammanfatta helgen väldigt kort. I lördags promenerade Michaela och jag runt 17000 steg inne i Paris. Vi gick mest runt för att hitta nya, trevliga kvarter. Sedan var jag barnvakt på kvällen.
Igår kom jag och min värdmamma äntligen iväg på Sonia Rykiel-utställningen på Musée de la Mode et du Textile. Den var fantastisk! Och jag måste säga det att det var perfekt att ha med sig en egen personlig "guide". Min värdmamma läste nämligen snabbt igenom alla skyltar och plakat och sammanfattade sedan på enklare franska det huvudsakliga för mig, vilket gjorde det hela mer intressant eftersom jag förstod mera då. Sedan fastnade vi i "biosalongen", där modevisningar från hela 80-talet visades. Vi satt som fastklistrade och kommenterade nästan allt och alla. Det var super! :)

Nej, nu är det 'bonne nuit' som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0