Fête de la Musique

I söndags var det "Fête de la Musique" vilket är väldigt stort här. Dock var jag för trött för att gå ut på kvällen så det blev inte jättemycket av de festligheterna då de inte riktigt kommit igång på eftermiddagen. Vi promenerade till Jardin des Plantes och Jardin du Luxembourg. Sedan bestämde Joanna och jag oss för att gå hem till mig och kolla på "Juno" och äta cookies. Jag hörde dock musik från mitt rum senare på kvällen så visst festades det ordentligt runt omkring i staden!


Mina kära vänner.

Apropå ingenting, läste jag i min lilla guide Nuit blanches à Paris (en guide om Paris nattliv) att jag tillhör kategorin "Le flambeur de l'ouest", dvs. de som bor i 8:e, 9:e, 16:e arrondissementet samt i Vésinet eller i Neuilly. Jag prickar/har prickat in de två sista! Tydligen ska jag då gå runt i en väldigt kort turkos tunikaklänning från Chloé, Gucci-solglasögon, halsband från Dinh Van och Christian Louboutin-pumps. Känns det som min stil? Nja, inte riktigt... Men roligt att läsa i alla fall!
Dessutom borde jag då med tanke på var jag bor/har bott hänga på VIP Room, le Cab, le Neo, le Black Calvados eller le Showcase. Showcase har vi faktiskt varit på! Points to me! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0