Söderling i final!!

Robin Söderling vann igår sin semifinal och är därmed i final mot Roger Federer i Roland Garros! Det är STORT!! Han möter Federer på söndag och då hoppas vi på fint väder då matchen sägs visas på storbildsskärm vid Hôtel de Ville. För tillfället regnar det i Paris... Men vi har haft det fint hela veckan dock.

En "liten" anekdot gällande gårdagens semifinal som jag inte kunde se (!!), är att jag hade sett fram emot semin jättemycket och efter en sen kväll på Mix i torsdags kväll längtade jag bara efter att kunna slänga mig på soffan med tennisen som underhållning. Tanken var god, men tekniken ville inte med mig igår... morr...
För det första fick jag inte TV'n att fungera (den funkade hur bra som helst i torsdags på dagen!!). Den påstod att det inte fanns någon videosignal. Jag tryckte på alla knappar jag hittade, drog ut och satte i sladdar, startade om och om igen. Men ingenting ville fungera! Då stod mitt hopp till datorn. Okej, må den leva, tänkte jag. Men ack nej... Datorn var avstängd och jag kom inte ihåg lösenordet... *suck*
Nu stod hoppet till pappa på jobbet i Sverige. Jag ringde och ringde och ringde... men inget svar. Typiskt! Jag skickade sms och ett par timmar senare fick jag ett uppdaterat resultat.
Pratade med Erica och Amelie under eftermiddagen som också fick komma med uppdateringar. Det var länge sedan jag var så frustrerad måste jag säga.
När jag skulle möta Erica vid Operan fick jag ett sms av henne, där det stod att det var avgjort och att vi hade Söderling i final! Gissa om jag sken upp där jag satt mitt i metron! Underbart!

Lycka till Robin! På söndag gäller det!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0