14 mars

Uppdatering...

Det blev ingen bioträff i onsdags heller. Joanna var tydligen tvungen att åka hem för att fixa något åt sin värdfamilj. Mötte istället upp Sarah som satt nedanför Notre-Dame nere vid Seine i solen och där fortsatte vi att sitta. Sedan flyttade vi oss till Luxembourgträdgården och satt där i princip tills de stängde, vilket betyder vid solnedgång.

Veckan har väl gått hyfsat. Det känns i alla fall som att tiden bara rinner iväg och det är nog ett gott tecken även om det är något stressande.

I torsdags kväll var jag barnvakt så jag satt och kollade på TV, först fotboll Marseille-Ajax och efter det kom det en spännande film som jag dock inte såg klart. Något komisk var den, eftersom det var Wallander - Afrikanen dubbad  till franska. Åh, jag blir aldrig klok på det här folket som inte kan sluta förstöra originalen. Hur svårt kan det vara att bara sätta dit subtitles istället. Dessutom så skulle det vara en fördel för barnen här om allt inte var så lättillgängligt. Min 5-åring skulle ju lätt kunna sitta och kolla på program som kanske inte är helt lämpliga för honom...
Men, men... Det var lite roligt i alla fall och snart har Millenium premiär här. Jag har inte läst böckerna, vilket jag borde. Mina värdföräldrar har typ gjort det... Men just nu försöker jag prioritera böcker på franska, så det kanske får bli just så, Stieg Larsson-böckerna på franska? Haha :P

Igår promenerade jag och Erica runt sjön i Bois de Boulogne. Vi slog oss ned på en bänk och satt där ganska länge innan vi splittade på oss när jobbet kallade. Jag tror vi stötte på ett äldre svenskt par där vi satt, de vände sig nämligen om och log åt oss och det lät som att de skulle kunnat pratat svenska med varandra.
Det är jättevårigt här. Bara synd att det är lite halvmulet mest hela tiden. Solen kommer och går lite som den vill.

Men det här vill jag i alla fall visa innan jag åker iväg för att möta Erica och Michaela. Planen är St Martin-kanalen eftersom vi hoppas på en varm och skön eftermiddag sittandes eller promenerandes längs kanten.




Ha en bra lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0