En underbar helg! <3

Nu sitter min bror och hans flickvän på flygplatsen och ska bege sig hemåt efter en fullspäckad och intensiv weekend här i Paris. Det har varit helt fantastiskt! Vi har hunnit med massor och det vill säga inte bara saker jag gjort hundra gånger tidigare utan helt nya saker för mig också.
I fredags anlände de på eftermiddagen och min värdfamilj stod för en jättegod middag. Anka med potatispuré samt hemmagjord clementin- och passionsfruktglass till dessert. På lördagsmorgonen begav vi oss i väg till Porte de Vanves för att gå på marknad. Där fastnade vi några timmar innan vi tog metron in till Saint Germain des-Près och promenerade längs med boulevard Saint Germain och sedan upp till Jardin du Luxembourg. Lördagen bjöd på underbart väder dessutom. Skulle tippa runt 13 grader och sol! Vi pallrade oss iväg en sväng till Pont Neuf och sedan bort till Pont de l'Alma för att åka flodbåt! Efter det åt vi på restaurant och begav oss sedan upp till Sacré-Cœur.
Söndagen bjöd också på fullspäckat schema. Louvren, förmiddagsfika (crêpes), Centre Pompidou, falafel och macaroner vid Place des Vosges, en liten promenad längs Champs-Elysées, middag på ett litet bistro och sedan avslutade vi med Eiffeltornet vid 23-slaget igår kväll.
Jag är både trött i huvudet och i fötterna, men jag saknar dem redan. Dags att blicka framåt mot nästa besök! Mamma kommer om drygt en månad. :)

 

Detta har jag gjort för första gången i Paris denna helgen:

* Marknaden vid Vanves
* Åkt Bateau Moche
* Ätit mitt livs första snigel!!
* Varit på katolsk mässa i Sacré-Cœur

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0