Hänt sedan sist...

Helgen spenderades först i Belleville och parken Buttes-Chaumont i härligt solsken. På kvällen begav jag mig ut till La Barre Ormesson. Söndagen gick i slapphetens tecken. Vi åt falafel och kollade på bio. Harvey Milk.
Både på måndagen och tisdagen hade vi test i skolan. Varken franskan eller historian gick särskilt bra, men jag skyller på att jag typ hade feber båda dagarna. Tror inte att resultaten är så betydande ändå... Förhoppningsvis.
Igår kväll var vi åter igen på bio. Denna gång Gran Torino. Riktigt bra!
Idag, lediga dag. I morse var jag ute och joggade en timme i Bois de Boulogne i regn och piskande blåst. Kylan har typ kommit tillbaka till Paris, men jag hoppas värmen återvänder snart så att vi får vår på riktigt här. Träden börjar bli gröna och nu längtar jag bara efter min vårjacka! :)
På eftermiddagen sprack det upp lite grann, så jag promenerade lite på stan. Jag tog mig till Place des Vosges, kollade lite genom fönstren till de små konstgalleriorna innan jag gick vidare till Victor Hugos hem. Flanerade runt lite, tog sedan en sväng ut till "deffan" för att handla frukost. Sedan har det varit filmmys här på rummet efter det.

En gullig sak jag stötte på i Victor Hugos hem var en grupp med barn som låg på golvet i ett av rummen och lyssnade på en tjej som berättade sagan "Ringaren i Notre-Dame". Eftersom det är onsdag och barnen är lediga från skolan antar jag att det är deras onsdagsaktivitet. Mysigt såg det ut i alla fall.  

Ciao ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0