Helgen.

  


* Igår, Canal St-Martin

* Amelie och jag spanade in Melodifestivalen på kvällen. (ingen av oss hade sett en enda deltävling i år) Fransmännen kommer nog att gilla den blonda svenskan som delvis sjunger opera på franska! :P

* Idag har solen lyst och värmt den parisiska jorden vilket gjorde att stadsborna tog tåget ut till landet. Nämligen till Versailles! Där vandrade vi i slottsträdgården och lunchade med våra baguetter och andades frisk luft! Urmysigt!

* Sedan bar det av in till stan igen. Michaela och jag satte oss vid Pont Neuf och fortsatte sola. Jag satt i T-shirt! :D  När vi skulle gå därifrån och planen var att åka hem stötte vi av en slump på Amelie som skippat morgonens utflykt till Versailles på grund av förkylning. Jag och hon bestämde oss för att ta en glass och slå oss ned ännu en gång längs med Seine medan Michaela bestämt sig för att åka hem. Där satt vi och bara myste!

Så slutade denna härliga vårhelg i Paris!
Imorgon är det skola som gäller så, sov gott allihopa!

Bonne nuit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0