Uppe med tuppen, eller i alla fall med mina grannar Madame et Monsieur Pigeon

Madame et Monsieur Pigeon = mina duvor utanför mitt fönster.
Anledningen till att jag är uppe så tidigt är först och främst vädret, men sedan ska jag också ge mig ut och springa så småningom. Det är ju onsdag which means LEDIG! :)

Innan jag druckit upp mitt te och ger mig mig ut i skogen tänkte jag dela med mig av några nyheter. Dels en tråkig, Mando Diao sålde ut igår snabbare än jag hann blinka. Typiskt! Hade de inte kunnat ge mig en dag till så jag hade kunnat fixa biljetter idag??
De roliga nyheterna är att mamma satte en studentkatalog på posten som kommit hem till min adress i Sverige. Det enda hon gjorde var att hon bytte ut adressen och klistrade på en ny lapp med min adress här och den kom fram! Men det var inte det som var det roligaste utan när jag väl satt och läste tidningen så tog jag den hastigt från köksbordet och skulle gå och sätta mig i soffan istället och då trillade det ut ett kort. Ett vykort. Ha!, tänkte jag. Det hade varit en sak om kortet legat med tidningen i ett kuvert, men så var det inte nu. Jag tog upp kortet i hopp om att kanske få en liten hälsning från kanske mamma, men jag fck nästan en skrattatack istället. Kortet var adresserat till Pocketklubben i Vällingby. En dam som ville säga upp sin prenumeration, men av någon anledning har det utan poststämpel fått sig en åktur via Neuilly. Så nu ligger det här ett vykort med en igelkott på och väntar på att jag ska ta ett beslut. Vad ska jag göra med det? Chansa och sätta det på posten och skriva Suède under? Jag tänker i alla fall inte betala franskt frimärke, för det finns ju redan ett och det är Posten i Sverige som har gjort misstaget. Carin blir nog besviken om hon upptäcker att böckerna aldrig slutar komma...

I eftermiddag väntar bio med Joanna, Sanna och Madde. Benjamin Button är äntligen planen!

À tout à l'heure!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0