"Vous êtes mariée?"

Nej, skulle tro det...

Frågan fick jag när jag igår skulle gå till metron och korsade övergångsstället. Där står en kö med bilar varav en vevat ned rutan och ropar på min uppmärksamhet. "Excusez-moi, excusez-moi..." Jag är fullt upptagen med att sms:a, men upptäcker att han ropar på mig så jag tar några steg tillbaka och då får jag frågan.
Jag uppfattade inte alls vad han sa först... Jag trodde han skulle fråga efter vägen, men när jag sedan kopplade ordet "mariée" brister jag ut i ett gapskratt.
Stackars kille, men jag hade bråttom till metron så tyvärr får han leta fru någon annanstans. Haha!! :D
Han var ändå ganska söt om man jämför med vilka man brukar få sådana frågor respektive förslag av. Hehe... :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0