8 maj

Det är helgdag här i Frankrike idag. Det är en himla massa sådana i maj i detta landet, men jag klagar inte! Det gör att månaden går snabbt. Nästa långhelg, dvs. Kristi himmelfärd bär det av till London och sedan kommer jag tillbaka till Paris och jobbar två dagar innan jag drar till Sverige en sväng. Tillbaka i Paris är jag sedan 1 juni.
Nu hör jag fanfarer och värsta orkestern härifrån mitt rum på 7:an. Jag tror att det pågår någon minnesmanifestation vid Place Winston Churchill här i Neuilly. Det gjorde det igår eftermiddag i alla fall också, så jag fastnade där med killarna och spanade på stiliga poliser. De var hur många som helst i finaste uniformen.
Idag blir det picknick i Maisons Lafitte, lite barnvakteri också eftersom vi tar med oss Ericas ena värdbarn, men det blir nog trevligt bara vädret bättrar på sig lite! Det var ju så fint igår! 22,5 grader klockan 20 på kvällen. : )
Nu kom "La Marseillaise". Det är riktig fest på nere på gatan tydligen! De firar ju i och för sig att 2:a världskriget tog slut, vilket verkligen ska minnas och firas.

Ja, ja... Det var allt för mig denna gång!

À bientôt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0