Hänt i veckan?

Kom nyss hem från Parc des Princes efter att ha sett Paris Saint-Germain förlorat på hemmaplan mot Auxerre. 1-2 blev det... Jag kan säga att man är ganska så hörselskadad efter ett sådant resultat. Fransmän låter gärna när de vill visa vad de tycker. Så det var allt från visslingar, burop och "finfina" ord till jubel, påhejningar och trummor. Det vände från sekund till sekund. Det var spännande ända in i sista minuten, men det räckte inte hela vägen den här gången och därmed är ligaguldet troligtvis definitivt borta.
Härlig kväll var det i alla fall!



Dagen spenderades dock med att fira Marlenes födelsedag (från i onsdags) med picknick vid Champ de Mars, alldeles nedanför Eiffeltornet. "Champagne" blev det och mysigt var det, även om vi fällde upp våra paraplyer några gånger.

Igår transporterade jag Margots väska från mitt rum till hennes lägenhet vid Pigalle. Jag fick se hennes lilla lya och hon bjöd på en trevlig middag medan vi pratade om allt som har med Paris att göra. Jag insåg att man aldrig kommer att bli färdig med den här staden.

I torsdags var det Mix som gällde. Superkul som vanligt! Träffade en hel del roliga/tokiga människor. Vi såg bland annat ett rugbylag. När vi väntade på nattbussen trillade det ut två herrar från en taxi, hyfsat berusade var de men det visade sig att den ena hade bott i Kista i 1,5 år och jobbat för Ericsson (inte helt otippat). Han sade att han gillade Ostermolmstorg (= Östermalmstorg) väldigt mycket. Lustigkurre...

Onsdagen spenderades på stan på jakt efter presenter och fotbolssbiljetterna. Ingen jogging blev det, men däremot bio... Som vanligt! Fast denna gång kändes det aningen speciellt eftersom vi gick på premiären av Millénium (Män som hatar kvinnor). Lite hemlängtan fick jag när jag såg Slussens tunnelbanestation och vyerna ut över Stockholm och Riddarfjärden. Men nu är det inte långt kvar tills jag åker hem en sväng. 10 dagar. :)
Och drygt 4 dagar tills vi drar till London! Längtar!!

På kvällen var vi på Yaki vid Luxembourgträdgården för att äta sushi och fira Ericas födelsedag. Mycket trevligt!




Det var allt för mig denna gång!


À bientôt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0