En liten olycka...

Jag spenderade en underbar fredag-lördag hos mina kära vän Charlie i Uppsala. Det började väldigt bra med en fika på ett mysigt kafé, Charlie skulle ha något till sin fåtölj så hon passade även på att införskaffa en ödlereflex i present åt mig. Tack kompis! Supersnygg är den! :)
Vi drog hem till Charlies lya och där förblev vi mysandes. Tanken var först någon slags utgång, men det kändes bara bättre att stanna inne så där satt vi och lekte och kastade popcorn på varandra! En riktig kompis!! :D
På lördagseftermiddagen var planen att vi skulle in till Uppsala city och införskaffa gardiner till Charlies nyuppsatta gardinstång. Eftersom det tog så himla lång tid när vi gick hem dagen därinnan tänkte vi att smidigast blir det om vi båda hoppar upp på Charlies cykel. Jättesmidigt! I en tunnel hade någon saboterat så det låg en hel mängd aska på marken och där kommer vi farandes, cykeln sladdar till och vi faller i backen glidandes tillsammans i ett skratt som snart övergår i mer förskräckt förtvivlan... Charlotte har hål på byxorna och blodet bara sprutar. Tack kompis för att du tog värsta smällen! <3 Jag klarade mig utan värre hål på kroppen. Däremot är jag blå som bara den och mitt opererade knä är fortfarande svullet. Aj! Det gör ont...
Vi blev tvungna att gå tillbaka hem för att Charlotte skulle rengöra sina två djupa sår och därefter bar det av tillbaka in till Uppsala. Den här gången utan cykel! Vi kom in till stan, gick och köpte tågbiljett åt mig och satte oss därefter en halvtimme på ett kafé nära stationen. Två haltande haggor... Oj, oj, oj som det kan gå! Men vi är tacksamma att det inte gick värre.
Halvt invalid gav jag dock igår första privatlektionen på is till underbara glädjespridaren Hannah. Vilken kämpe hon är! :) Det ska bli riktigt roligt att få fortsätta åka med henne!


Tjingeling så länge!
(om 1½ vecka bär det åter av till Paris förresten...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0