Årets aprilskämt...

Idag 2:a april, igår första. Och min bror lurade oss alla så vi höll på att trilla av det vi satt på!
Så här var det nämligen: Min far plockade upp mig och då sade han att min bror ringt och sagt att han kankse skulle ta ett tåg upp från Göteborg. Men pappa bad mig att inte säga något till mamma. På kvällen ringde min bror och sade att han istället satt på ett tåg till Malmö. Ja, ja tänkte jag och och slängde mig i soffan framför något trist TV-program. Där satt mamma och jag och ugglade. Pappa satt vid datorn. Plötsligt hör vi hur en nyckel sätts i låset och någon vrider om. Herregud vad rädd jag blev! Jag bara for upp från soffan och mamma också! Och där i dörren står självklart vem om inte min bror!!! På sms har vi alla fått: "April, april!!" Grundlurade... Oj, oj, oj...
Men jag gillar min bror och blev överlycklig helt enkelt!

Idag bar det av till Globen för Stockholm Ice. Äntligen!!
Och över förväntan var det också! Plushenko, Lambiel, Vicky, Adrian, Kristoffer, tyska paret, ett ukrainskt par, 9-åriga Nikolaj Majorov, gummimannen, mannen som hoppar över bilar och så självklart Isabelle Delobel och Olivie Schoenfelder (det franska isdansparet som jag älskar), team Boomerang med flera! Underbar show och jag hoppas att den kommer tillbaka nästa år också!

 

GLAD PÅSK!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0