Äntligen typ vår...

Vågar man säga att det är vår? Ja, jag tror det. Marken är mestadels bar och torr. Solen kikar försiktigt fram genom det tjocka molntäcket och det är 8 plusgrader till skillnad från i söndags då snön bara vräkte ner. Jag som var klädd i vårskor och vårjacka fick helt enkelt ta och stanna hemma hos mamma och pappa ytterligare en dag. När jag sedan kom hem i måndags kväll drog jag och Tessan till Zinken för att ta ett par sista skär innan säsong nu tar slut. Vi var nästan helt själva på den gigantiska bandybanan. Bredvid stod dock ett långt partytält där det skrålades som bara den. Poliser fanns på plats utanför och sedan gick det upp för oss att det var Hammarbys bandylag som firade SM-guldet. Oss störde det inte så mycket, trots att jag inte är hammarbyare. Nöjda med våra insatser drog vi hem lagom till "Boston Tea Party". Jag satte några axlar och äntligen vågade jag mig på dubbel salchow också och det gick förvånansvärt bra! Inte ett enda fall! :) Stolt! (nog för att salchow är det enklaste dubbelhoppet men jag har ju inte hoppat på två år!)
Nu ska jag avsluta min hemtenta, sedan ska jag åka och lämna in den innan det bär av till jobbet. Jag har ju dessutom gått och bytt jobb här i veckan. Men nu känns det bra!
Tess åkte till Paris idag med sin syster så nu väntar en helg helt själv här i lyan. Men mamma och jag har nu också bokat vår resa dit, så nu har vi något att se fram emot. Den 4 juni sticker vi iväg! :)

Ciao ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0