Vilken dag!

Igår när jag kom hem från jobbet var min enda plan för idag att jag skulle åka till min gamla arbetsgivare för att få några papper påskrivna. Men mitt i middagen så fick jag ett sms av min nuvarande chef som frågade om jag kunde jobba idag. Visst, svarade jag, om jag kan gå vid kl. 15 någonting... När jag kliver ut i butiken just vid öppning (alltså kl. 11) så vem är det inte jag som om inte just min gamla arbetsgivare som står vid LEGO-avdelningen! Oj, vad hon blev förvånad! Världen är allt bra liten ändå! Smått chokad men väldigt glad kramade hon om mig och utbrast: "Är det här du jobbar??" Jag hade ju inte hunnit berätta var mitt nya jobb låg, men vi har insett att den här lösningen nog var den mest ideala ändå.
Sedan dök jag upp hemma hos dem och vi pratade lite och hade trevligt. Innan jag sedan drog hem frågade hon om de inte kunde få behålla mitt nummer ifall att de skulle behöva barnvakt någon gång. Alla tre barnen är ju "urgoa" så det är självklart att jag ställer upp! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0