Malmö, dag 6

Om man nu kan kalla idag för sjätte dagen... Fem heldagar plus en kväll har jag befunnit mig här.
Solen har skinit mest hela tiden! :) Det märktes att jag kom till södern. Men det var nära att jag inte höll på att komma fram. Jag kom i alla fall inte fram i tid! J*kla SJ! Jag skulle ha anlänt i tisdags 15.46 och MKB's kontor stänger kl. 16 vilket betydde att jag verkligen skulle behöva stressa för att hinna hämta ut min nyckel. Som tur var lades den i en keybox som jag kunde öppna med kod. Keyboxen finns dock innanför porten och in i den kommer man inte utan nycklar, vilket gjorde mig smått nervös. Speciellt när vi blev ståendes i Hässleholm av alla ställen! På grund av nedriven elledning någonstans mellan Hässleholm och Höör så blev vi uppmanade att ta ersättningsbuss till Eslöv och därifrån sedan tåg vidare till Malmö. Lättare sagt än gjort! Det var kaos!! Och ännu mera kaos när man står och trängs med hela halva flyttlasset. Min väska var STOR och jättetung!! Inte en chans att man lyckades tränga sig ombord någon buss med den... Det upptäckte SJ efter två timmars väntan och började då prioritera oss som väntat längst. Så till slut kom vi i väg till Eslöv. Kl. 19.38 var jag framme i Malmö och hoppade då in i en taxi som tog mig till Rönnen.
Nu bor jag här på sjätte våningen med utsikt som sträcker sig från Rosengård i ena riktningen till Skånes öppna och backiga landskap åt andra hållet. Jag sover på en KLIPPAN-soffa och kokar mat i en kastrull och på en plåt i ugnen. Det vill säga, än så länge lever jag ganska spartanskt. Flyttlasset kommer först om två veckor med mamma och pappa.
Skolan började i onsdags med upprop och introduktionsdag. Sedan var jag ledig i torsdags, för att på fredagen ha första riktiga lektionen: Genomgång av olika lamptyper. Väldigt intressant faktiskt! På eftermiddagen var det inspark med tvåorna. Namnlekar, stadsvandring (som min grupp dels vann!), brännboll (båda klasserna vann varsin gång!) och grillning i Pildammsparken. Det var väldigt mysigt och trevligt! Därefter var vi ett gäng som drog vidare hem till några av tvåorna. Tanken var utgång men jag och några andra tjejer beslutade oss för att pysa i lagom tid.
Igår var jag hos Sanna och fikade. Hämtade min finfina blåa cykel hos Birgit på Ön i torsdags. Idag har jag bara tagit det lugnt och försökt ordna upp här i lägenheten. Tog en sväng till Entré, köpcentrumet här i närheten. Borde gå och köpa en stekpanna på Konsum, men jag tar nog det imorgon. Ska ändå inte laga någon mer mat ikväll.
Imorgon börjar jag kl. 13. Då har vi trossriggning i Blackboxen. Spännande ska det bli!
Tjingeling så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0